Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T17:39:05+01:00
Tkanka łączna -Komórki tkanki łącznej wytwarzają dużą ilość substancji międzykomórkowej, która wypełnia przestrzenie między nimi i składa się z istoty podstawowej oraz włókien. Tkanka łączna ma za zadanie: spajać różne typy innych tkanek, zapewniać podporę narządom i ochraniać wrażliwe części organizmu.jedna z podstawowych tkanek zwierzęcych, jest charakterystyczna dla zwierząt przechodzących dwie fazy gastrulacji i powstaje z mezenchymy,

Tkanka kostna- Tkanka kostna, rodzaj tkanki łącznej podporowej, tworzącej główną część układu kostnego u kręgowców,Tkankę kostną dzieli się na tkankę kostną zbitą (znajdującą się w części zewnętrznej kości) oraz tkankę kostną gąbczastą (znajdującą się wewnątrz).
2010-02-20T17:39:41+01:00
1) Kość jest bardzo twarda, bo jest z tkanki kostnej. Tkanka kostna składa się z substancji międzykomórkowej, przesyconej związkami mineralnymi oraz z mocnych włókien białkowych.

2) Tkanka kostna nie jest tak bardzoo elastyczna niż tkanka chrzęstna.