TO BARDZO WAŻNE
PROSZĘ O POMOC!!!!!!!!!!
WYSŁUCHAJ: http://www.youtube.com/watch?v=28IIJH-qfoE
Tam jest podany tekst. Oto pytania:
1) Wysłuchaj ballady. Opisz, w jaki sposób muzyk zilustrował kompozytor jeźdźca pędzącego na koniu, w 2, 3, może 4 zdaniach.
2)ysłuchaj pieśni i odpowiedz na pytania:
a) Co ilustruje efekt rytmu werbla we wstępie pieśni?
b) Jaki charakter ma refren utworu?
c) Co oznacza niespodziewane, jakby urwane, zakończenie refrenu?
d) Co oznaczają ostatnie dwa akordy pieśni?
W tym ostatnim <d)> z lekcji wydaje mi się, że coś pan wspominał, że to chodzi o jakieś strzały, czy coś takiego.
NIE Z NATA< SPRAWDZAŁAM I NIEMA. NIEMACIE CO SZUKAĆ.
PROSZĘ O ODPOWIEDZI NA WSZYSTKIE PYTANIA I POPRAWNE, BO ZGŁASZAM SPAM I BŁĘDNĄ! pzdr

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T18:01:51+01:00
1. Kompozytor zilustrował jeźdźca pędzącego na koniu na pocvzatku w sposob niepokojacy nastepnie rozwija sie to. Jeżdziec poczatkowo jest niesmiały, skrada sie na tym koniu, pozniej nabiera odwagi i pedzi przez ten las pełnią sił.
2.
a. rytm werbla we wstepie pipesni ilustruje stukot kopyt konia pedzacego.
b. refren utworu ma charakter wesoly, o szybkim rytmie.
c. oznacza szybkie zmienne mysli jezdzca.
d. oznaczaja ze jezdziec umiera.
8 4 8
2010-02-20T23:26:34+01:00
1) Nie rozumiem za bardzo puyania jesli chodzi Ci o to w jaki sposob kompozytor zilustowal jezdzca pedzacego to chodzi tu o akompaniament glownie. Fortepian powtarza wciaz te same akordy, stosujac synkopowany rytm i duza ilosc szesnastek co powoduje wrazaenie "oedu" biegu czy pospiechu.

2. a) Efekt werbla we wstepie piesni ilustruje faktura muzyczna fortepianu. Powtarzane w szybkim tepie dwa dzwieki na przemian.
b) refren ma charakter dialogu miedzy dzieckiem a Krolem olch. Melodia przypisana dziecku jest smunta, czuc w niej strach i drzenie chlopca. Krol olch jest pewny siebie wiec jego melodia jest weselsza niz zwrotki. Krol Olch zacheca chlopca by do niego przyszedl.
c) zerwanie refrenu oznacza "brak tchu".
d) ostatnie dwa akordy sa odpowiedzia do ostatnich slow: Padl Trup. Oznaczaja dwa strzaly, a cisz po nich do smierc po prostu.
5 3 5