Odpowiedzi

2010-02-20T17:38:06+01:00
Układ słoneczny to zestaw planet.Centrum układu to słońce.Składa się ze słońca i ciał niebieskich.Ciała te to 8 planet.W ich skład wchodzi między innymi 5 planet karłowatych.Zalicza się do nich planetoidy.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T17:46:40+01:00
Układ Słoneczny należy do Drogi Mlecznej. Jedyną gwiazdą w US jest Słońce. Dookoła niego krąży 8 planet i ich księżyce. Planety dzielimy na skaliste i gazowe. Skaliste to: Merkury, Wenus, Ziemia i Mars, a gazowe: Jowisz, Saturn, Uran, Neptun. Do planet zaliczany był jeszcze kiedyś Pluton, ale Międzynarodowa Unia Astronomiczna dnia 24.08.2006 zaliczyła go do planet karłowatych.
1 5 1
2010-02-20T17:51:03+01:00
Układ Słoneczny jest to układ planetarny. Składa się ze Słońca, czterech planet skalistych oraz ich naturalnych satelitów, pasa planetoid, czterech planet gazowych wraz z satelitami i pięciu planet karłowatych. Centralnym ciałem Układu Słonecznego jest Słońce. Zawiera ono 99,86 % masy Układu Słonecznego. Planety Układu Słonecznego można podzielić na dwie grupy: planety wewnętrzne-typu ziemskiego (Merkury, Wenus, Ziemia, Mars) oraz planety zewnętrzne- typu jowiszowego (Jowisz, Saturn, Uran, Neptun, Pluton). Układ planetarny uformował się przed około pięcioma miliardami lat.