Aby obliczyć skalę w jakiej wykonana jest mapa, należy odległość rzeczywistą wyrazić w centymetrach i podzielić ją przez odległość na mapie, również wyrażaną w cm.

Zadanie. Z Katowic do Łodzi jest 200 km. Na mapie jest to odcinek równy 5 cm . W jakiej jest skali wykonana mapa ?

3

Odpowiedzi

2010-02-20T17:52:52+01:00
200/5=40

1cm-40km
Skala:
1:4000000
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T17:53:07+01:00
200 km : 5 cm = 40 km

1 cm = 40 km

1 cm = 40000m

1 cm = 4000000cm

1 : 4000000
2010-02-20T17:55:29+01:00
200km= 200 000m= 20 000 000 cm

5cm- 20 000 000

x= 20 000 000 / 5 = 4 000 000 cm

skala 1: 4 000 000

sprawdzenie:
5cm-20 000 000 cm
1cm-x

5x= 20 000 000 /5
x= 4 000 000


skala wynosi 1:4 000 000

Pozdrawiam i liczę na naj.