Odpowiedzi

2010-02-20T18:55:20+01:00
150g*0,3=45g

x-100%
45g-4%

x=1125g
1125g-150=975g-> il. wody
d H2O - 1g/cm3
d=m/V
V=m/d
V=975g/1g/cm3
V=975cm3
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T00:56:53+01:00
150g * 30% = 45g

100% - x
4% - 45g

100% * 45 : 4 = 1125 g
x = 1125g

1125g-150g = 975g (woda)

dH₂O - 1g:cm³
d = m : V
V = m:d
V = 975g : 1g : cm³
V = 975cm³

Odpowiedź : Należy wlać do 975 cm³ 150g 30% roztworu, aby otrzymać roztwór o stężeniu 4%.
4 3 4