Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-14T22:17:56+02:00
Jest to pismo. Dzięki niemu teraz piszemy listy, kartki itp.
2009-10-14T22:21:10+02:00
-Pismo klinowe (najpierw piktograficzne-> ideograficzne (pojęciowe)

-Kodeks Hammurabiego

-Dzieła literackie i religijne

-Stały system miar i wag

-System dziesiętny i sześćdziesiętny

-Podstawy matematyki, geometrii i astronomii

-Kalendarz oparty na cyklu księżycowym

-Zegar słoneczny

-Podział doby na 24 godziny, godziny na 60 minut, a tej na 60 sekund

-Wynalezienie brązu

-Jako pierwsi zaczęli wykorzystywać koło

-Udoskonalono narzędzia rolnicze

prosze o naj :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T22:29:37+02:00
Największym osiągnięciem Mezopotami to według mnie wynalezienie pisma. W Mezopotami powstała pierwsza religia politeistyczna. W Mezopotami powstało 1 prawo pisane. Rozwineły sie nauki takie jak :matematyka, astronomia,medycyna.
1 5 1