Koła pewnego samochodu mają średnice 60 cm. Na trasie o długości 1 km każde z tych kół wykona (MUSZĄ być obliczenia-proszę o napisanie ich) :

a)mniej niż 10 pełnych obrotów
b)więcej niż 10, ale mniej niż 300 obrotów
c)więcej niż 300, ale mniej niż 600 obrotów
d) więcej niż 600 obrotów

2

Odpowiedzi

2010-02-20T18:05:53+01:00
D - średnica koła = 60 cm = 0,6 m
s - droga = 1 km = 1000 m
obwód koła = Πd = 3,14 razy 0,6 = 1,9 m
s/1,9 = ilość obrotów = 1000/1,9 = 526 obrotów
odp
kolo wykona 526 obrotów czyli odp c
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T18:07:45+01:00
Promień koła r= 30 cm
Obwód koła = 2 * π * r
Obw = 2 * 3,14 * 0,3 m
Obw = 1,884 m

Kazde koło wykona 1000 m / 1,884m = 530,7 obrotów.

Odp. c).