Odpowiedzi

2010-02-20T18:19:40+01:00
U2 = R2 * I2
U2 = 6 * 5
U2 = 30 V
U2 = U1 = U3 = U

I1 = U1 / R1
I1 = 30 / 10
I1 = 3 A

I3 = I - I1 - I2
I3 = 15 - 5 - 3
I3 = 7 A

R3 = U3 / I3
R3 = 30 / 7
R3 = 4,28 Ohm
(-jezeli dobrze odczytałem z rysunku, bo jest nieczytelny)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T18:22:02+01:00
I=15A
I2=5A
R1=10Ω
R2=6Ω
R3=?
wszystkie oporniki są połączone równolegle więc napięcie na nich jest takie same
U=I2*R2=5A*6Ω=30V
I1=U/R1=30V/10Ω=3A
z I prawa Kirchoffa
I=I1+I2+I3
I3=I-I1-I2=15A-3A-5A=7A
R3=U/I3=30V/7A=4,3Ω
1 5 1