Odpowiedzi

2010-02-20T18:24:51+01:00
HNO3 + NaOH --> NaNO3 + H2O
H+ + NO3- + Na+ + OH- ----> Na + + NO3- +H2O

H2SO4 + 2KOH -->K2SO4 + 2H2O
2H+ + SO4(2-) + 2K+ + 2OH- --> 2K+ +SO4(2-) + 2H2O

2HCl + Ca(OH)2 --> CaCl2 + 2H2O
2H+ + 2Cl- + Ca(2+) + 2OH- ---> Ca(2+) +2Cl- +2H2O
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T18:46:06+01:00
A) HNO3 + NaOH -> NaNO3 + H2O
H+ + NO3- + Na+ + OH- ->Na+ + NO3- + H2O
b) H2SO4 + 2KOH -> K2SO4 + 2H2O
2H+ + SO4 2- + 2K+ + 2OH- -> 2K+ + SO4 2- +2H2O
c) 2HCl + Ca(OH)2 -> CaCl2 + 2H2O
2H+ + 2Cl- + Ca2+ + 2OH- -> Ca2+ + 2Cl- + 2H2O