Dany jest prostopadłościan, w którym krawędzi podstawy są równe 6cm i 10 cm a wysokość stanowi 75% połowy długości obwodu podstawy tej bryły. Oblicz, jakim procentem pola powierzchni bocznej tego prostopadłościanu jest pole jego podstawy


ważne!.
z góry dzięki . (-;

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T18:24:15+01:00
H-wysosksoc
h= 0,75*0,5 *(2*6+2*10)
h=12

pb= 2*6*12+2*10*12=384
pp=6*10=60

384-100%
60-x%

x%=100*60/384=15,625 %
2 3 2
2010-02-20T18:37:54+01:00
H=0.75×(0,5×ob)=12

10×6=60

pb:2x(12x10)+2x(12x6)=384cm²

384 = 100%
60 = x%

pp:60×1=384x /÷384

x=0,15625

x=15,625%


Sorki na poczatku popełniłem bład ale teraz jest git :D
2 3 2