48;5=...resz....
196;.....=10resz6
32;...=5resz....
178;....25resz.....
oblicz sprytnie 43*5=
8*41=
45*16=
5*123=
54*9=
35*90= 65*11= 11*270=
teleturniej ma byc emitowany 2 razy w tygodniu przez 5 lat.przyjmij ze rok ma 52 tygodnie. oblicz ile conajmiej odcinkow tego teleturnieju trzeba wyprodukowac?
litera cyfra znak przystankowy nazywa sie znakiem pisarskim a linijka tekstu wierszem . ksiazka ma 240 stron na kazdej stronie sa 32 wiersze aw kazdym wierszu wystepuje srednio 55 znakow pisarskich. ile znakow pisarskich jest w tej ksiazce?
z jednego opakowania galaretki moznaprzygotowac 5 porcji deseru . szef kawiarni przygotowuje codziennie ten deser zuzywajac 20 opakowan galaretki. jedna porcja kosztuje 17 zloty.ile zl trafia codziennie do kasy kawiarni zesprzedazy wszystkich porcji?

2

Odpowiedzi

2009-10-14T22:34:35+02:00
48:5=9resz3
196:19=10resz6
32:6=5resz2
178:7=25resz3
oblicz sprytnie 43*5=40*5+3*5=800+15=815
8*41=328
45*16=720
5*123=615
54*9=486
35*90= 3150
65*11= 715
11*270=2970

teleturniej ma byc emitowany 2 razy w tygodniu przez 5 lat.przyjmij ze rok ma 52 tygodnie. oblicz ile conajmiej odcinkow tego teleturnieju trzeba wyprodukowac?
2*52*5=520
Odp: Trzeba wyprodukować przynajmniej 520 odcinków.

litera cyfra znak przystankowy nazywa sie znakiem pisarskim a linijka tekstu wierszem . ksiazka ma 240 stron na kazdej stronie sa 32 wiersze aw kazdym wierszu wystepuje srednio 55 znakow pisarskich. ile znakow pisarskich jest w tej ksiazce?
240*32*55=9222400
W tej książce jest 9222400 znaków pisarskich

z jednego opakowania galaretki moznaprzygotowac 5 porcji deseru . szef kawiarni przygotowuje codziennie ten deser zuzywajac 20 opakowan galaretki. jedna porcja kosztuje 17 zloty.ile zl trafia codziennie do kasy kawiarni zesprzedazy wszystkich porcji?
5*20*17=1700
Do kasy trafia 1700 złotych ze sprzedaży wszystkich porcji.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T22:43:41+02:00
48;5=9resz3
196;19=10resz6
32;6=5resz2
178;725resz3
oblicz sprytnie 43*5=40*5+3*5=200+15=215
8*41=8*40+8*1=320+8=328
45*16=45*10+40*6+5*6=450+240+30=720
5*123=5*100+5*20+5*3=500+100+15=615
54*9=54*10-54=540-54=486
35*90=35*100-35*10=3500-350=3150
65*11= 65*10+65=650+65=715
11*270=270*10+270=2700+270=2970
teleturniej ma byc emitowany 2 razy w tygodniu przez 5 lat.przyjmij ze rok ma 52 tygodnie. oblicz ile conajmiej odcinkow tego teleturnieju trzeba wyprodukowac?

2odcinki w 52 tygodniach na 2 lata=
2*52*5=520
Odp. muszą wyprodukować co najmniej 520 odcinków!

litera cyfra znak przystankowy nazywa sie znakiem pisarskim a linijka tekstu wierszem. ksiazka ma 240 stron na kazdej stronie sa 32 wiersze aw kazdym wierszu wystepuje srednio 55 znakow pisarskich. ile znakow pisarskich jest w tej ksiazce?
55 w 32 wierszach na 240 stronach=
55*32*240=422400
opd. w tej książce jest 422400 znaków pisarskich

z jednego opakowania galaretki moznaprzygotowac 5 porcji deseru . szef kawiarni przygotowuje codziennie ten deser zuzywajac 20 opakowan galaretki. jedna porcja kosztuje 17 zloty.ile zl trafia codziennie do kasy kawiarni zesprzedazy wszystkich porcji?

1opakowanie to 5 porcji
20 opakowań to 100 porcji

1porcja 17zł
100 porcji 1700zł
Odp. z deserów do kawiarni codziennie trafia 1700zł