Cukiernik do zrobienia ciasta przygotował 13 i trzy czwarte mąki i 2 jedna druga cukru.Stwierdził, że z tej ilości produktów ciasta będzie za mało, więc dodał jeszcze tyle samo mąki i cukru.Przygotowane składniki ważyły 18 całości i dziewiętnaście dwudziestych.Oblicz, ile cukru i mąki dodał cukiernik.

2

Odpowiedzi

2009-10-14T22:37:51+02:00
13¾ mąki
2½ cukru

x-mąka
y- cukier

x+y=18,95

2*13¾+2*2½=27½+5=33,5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T22:48:06+02:00
Razem 2 i czternaście dwudziestych. Cukru lub mąki jest po 1 siedem dwudziestych