Odpowiedzi

2010-02-20T18:31:37+01:00
Chyba zawartosc procentowa :D
MgCl2
MMg=24g (jednego mola)
MCl2=35,5*2=71g(rowniez mola)
MMgCl2=24+71=95g (jednego mola)
%Mg------>24/95*100%=25,26%
%Cl2------>71/95*100%=74,73%
2010-02-20T18:33:19+01:00
MgCl2- chlorek magnezu

mMgCl2= 24+ 2*35,5= 24+71= 95

%Mg= 24/95 * 100%= 2400/95= 25%
%Cl= 71/95 * 100%= 7100/95= 75%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T18:35:59+01:00
Chlorek magnezu: MgCl2
Aby obliczyć procent masowy, potrzebna będzie masa cząsteczkowa chlorku magnezu.

m MgCl2 = 24u + 2 * 35u = 24u + 70u = 94u

% Mg = 24u / 94u *100% = 25,53 % (w przybliżeniu)

% Cl = 70u / 94u * 100% = 74,47 % (w przybliżeniu)