Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T18:27:46+01:00
X-wafle po 8zł
y-wafle po 12zł
x+y=20
8x+12y=11*20

y=20-x
8x+12(20-x)=220

8x+240-12x=220
-4x=220-240
-4x=-20 /:(-4)
x=5kg

y=20-x=20-5=15kg

Należy zmieszać 5kg wafli po 8zł i 15kg wafli po12zł
7 4 7
2010-02-20T18:34:25+01:00
Wafli po 8 zł weźmie x kg
wafli po 12 zł weźmie (20-x)kg
8x+12(20-x)=20*11

8x+240-12x=220
-4x=-20 /:(-4)
x=5
20-5=15

Musi zmieszać 5 kg wafli po 8 zł i 15 kg wafli po 12 zł
7 3 7