Odpowiedzi

2010-02-20T18:40:02+01:00
4 Na + O2 --> 2 Na2O
zakładam, ze reakcja przebiega w warunkach normalnych
m 4 Na =92
1 mol 22,4dm3

92g -- 22,4dm3
2,3g-0,56dm3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T20:49:41+01:00
Równanie reakcji:
4Na+O2=2Na2O

Z równania reakcji wynika,że:
Masa Na=23u(ale mamy 4 atomy sodu) 4*23u=92u

W warunkach normalnych objętość to 22,dm3

z proporcji:
skoro 92gNa-22,4dm3tlenu
2,3gNa-x(dm3)tlenu
x=2,3g*22,4dm3/92g
x=0,56dm3tlenu