Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T18:37:16+01:00
Paweł spoglądał w zeszyt kolegi ,ponieważ nie nauczył się lekcji .

Paweł-podmiot
spoglądał-otrzeczenie

Paweł- co robił? - spoglądał
spoglądał- w co?-w zeszyt
zeszyt- czyj?- kolegi
spoglądał- dlaczego?-ponieważ
ponieważ-co?-nie nauczył się
nie nauczył się-czego?-lekcji







2 3 2
2010-02-20T18:38:04+01:00
Paweł spoglądał w zeszyt kolegi, ponieważ nie nauczył się lekcji.

orzeczenia: spoglądał, (nie) nauczył się

Paweł spoglądał w zeszyt kolegi, - nadrzędne
ponieważ nie nauczył się lekcji. - podrzędne

Zdanie podrzędne okolicznikowe przyczyny.

Jeśli mnie lubisz, zaśpiewaj mi piosenkę.

Jeśli mnie lubisz, - podrzędne
zaśpiewaj mi piosenkę. - nadrzędne

orzeczenia: lubisz, zaśpiewaj


Zdanie podrzędne okolicznikowe warunku.