1.Wyjasnij dlaczego mimo duzo wiekszej liczbie osob pracujących w rolnictwie Polska ma podobny do innych krajów udzial rolnictwa w tworzeniu PKB


2. Uzasdnij dlaczego produkty polskiego rolnictwa mogą skutecznie konkurować i byc cenione na rynkach europejskich .

prosze tak o 2 -3 zdania ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-20T18:53:15+01:00
1.Bo polskie rolnictwo jest słabe w porownaniu z innymi krajami np. Europy Zachodniej, tam pracuje mało osob w rolnictwie, a jest duze PKB, a u nas duzo osob pracuje a PKB jest tak jak tam.


2. Poniewaz w Polsce nie uzywa sie duzo nawozow sztucznych, przez co produkty nei traca wartosci.
16 2 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T18:54:37+01:00
1 Na zachodzi Europy jest dużo większa mechanizacja rolnictwa. Ponadto używa sie znacznie więcej nawozów i środków ochrony roślin. Decyduje to o wysokiej produtktywności mimo mniejszej liczby osób pracujących w rolnictwie.

2 Polskie produkty mają szansę konkurować na europejskich rynkach z powodu mniejszego zużywania przez polskich producentów środków chemicznych dzieki temu nasze produkty są zdrowsze. Ponadto cena jest konkurencyjna względem producentów zachodnich.
101 2 101