Na podstawie układu okresowego pierwiastków .Wykonaj plecenia a-b-c. a)Określ budowę atomów wodoru i krzemu. b)Narysuj modele atomów tych pierwiastków.c) Napisz, jakie wiązania wytworzą się między nimi i narysuj schemat powstałej cząsteczki.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T21:16:00+01:00
A)
Wodór
liczba protonów:1
liczba elektronów:1
liczba neutronów:0
numer grupy:1
numer okresu:1
liczba elektronów walencyjnych:1
Liczba atomowa:1
liczba masowa:1
liczba powłok:1
Konfiguracja:K1


Krzem:
liczba protonów:14
liczba elektronów:14
liczba neutronów:14
numer grupy:14
numer okresu:3
liczba elektronów walencyjnych:4
Liczba atomowa:14
liczba masowa:28
liczba powłok:3
Konfiguracja:K2L8M4

b) w załączniku
c) tworzy się wiązanie kowalencyjne(od krzemu odchodzą 4 wiązania przy któych stoi wodór)
H
|
Si-H
|\H
H
11 3 11
2010-02-20T22:55:20+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)Określ budowę atomów wodoru i krzemu
₁H-1s¹
....K¹
p⁺=1
e⁻=1
n°=0

₁₄Si-1s²2s²2p⁶3s²3p⁴
......K²L⁸M⁶
p⁺=14
e⁻=14
n°=14

b)Narysuj modele atomów tych pierwiastków
WODÓR - rysujesz jądro wodoru(w skład którego wchodzi 1 proton) z jedną powłoką po której krąży 1 elektron
KRZEM - rysujesz jądro Krzemu(w skład którego wchodzi 14 protonów i 14 neutronów) z trzema powłokami . Na pierwszej powłoce(K) krążą 2 elektrony, na drugiej powłoce(L) krąży 8 elektronów, a na trzeciej powłoce(M) krąży 6 elektronów
Elektrony znajdujące się na ostatniej powłoce nazywamy elektronami walencyjnymi.

c) Napisz, jakie wiązania wytworzą się między nimi i narysuj schemat powstałej cząsteczki.
W cząsteczce SiH₄ występuje wiązanie kowalencyjne spolaryzowane
........H
........I......
...H---Si---H
........I
........H
8 3 8