Aby ochronić ogród od wiatru postawiono parkan. Powierzchnia tego parkanu z jednej strony wynosi 23 m kwadratowe. Parkan należy omalować dwukrotnie po obu stronach. Cena jednej puszki takiej jak na rysunku wynosi 12zł. Oblicz ile trzeba zapłacić za puszki z farbą potrzebna do pomalowania parkanu. Zapisz obliczenia.!


Na puszcze pisze:
FARBA
1litr
1l na 10 m kwadratowych.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T18:51:04+01:00
23m^2 *4= 92m^2
92:10= 9,2 = 10 ( w przybliżeniu do całych puszek)
10*12= 120

Odp. Za wszystkie potrzebne puszki nalezy zapłacić 120 zł.
1 5 1
2010-02-20T18:51:14+01:00
P - powierzchnia parkanu po jednej stronie = 23 m²
P1 - powierzchnia do pomalowania = 4 razy 23 = 92 m²
P1/10 - ilość puszek farby = 92/10 = 9,2 puszki więc trzeba kupić 10 puszek
K - koszt = 10 razy 12 zł = 120 zł