Odpowiedzi

2010-02-20T18:53:02+01:00
● Woda jest niezbędna do życia wszystkich organizmów, ponieważ:
stanowi uniwersalny rozpuszczalnik
● jest nośnikiem i transportem wielu substancji
● jest substratem lub produktem wszystkich reakcji chemicznych
● jest dobrym nośnikiem ciepła
● umożliwia zachodzenie wielu procesów biologicznych np. zapłodnienia
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T22:08:07+01:00
Woda krzepnąc zwiększa swoją objętość i przez to wiele roślin ulega zniszczeniu. Woda, która jest w liściach pod wpływem krzepnięcia rozrywa włókna i powoduje usychanie. Ta właściwość jest pożyteczna dla rolników, którym użyźnia glebę. Niestety w zimie wiele gospodarstw ponosi szkody. Rozszczelniane są sieci rurociągowe i przez do dochodzi do uszkodzeń, np. pralek.
Jeśli chodzi o gęstość, to lód ma ją większą od wody i przez to pływa po jej powierzchni. Jest on bardzo dobrym izolatorem cieplnym. Zimą, gdy zbiorniki wodne są zamarznięte, to ryby i inne stworzenia żyjące pod wodą nie muszą obawiać się o ciepło. Gruba warstwa na powierzchni chroni przed uciekaniem ciepła z głębi.
Woda ma największą gęstość w temperaturze 4ºC. Jej objętość maleje do 4ºC, a powyżej tej temperatury – wzrasta.

Krótko i na temat.
6 3 6