Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T18:59:23+01:00
X-masa solanki 4-procentowej
y-masa solanki 20-procentowej

<tylko musisz te równania w klamerki dać> ;p

x+y=8
0,04x+0,2y=0,1*8

x+y=8
-0,2x-y= -4

0,8x=4
x=5

x=5
x+y=8

x=5
y=8-5

x=5
y=3

Mam nadzieję, że pomogłam ;)
11 4 11
2010-02-20T18:59:30+01:00
W pierwszym rownaniu wrzucasz mase calej solanki, czyli masa 4-procentowej i masa 20-procentowej musza dac 8kg.
W drugim masa samej soli, czyli 4% solanki 4-procentowej stanowi sol i analogicznie 20% solanki 20-procentowej stanowi sol i to ma dac 0,8 kg soli w szukanej solance (10% z 8kg to 0,8).

Dalej rozwiazujesz rownanie.

x+y=8
0,04x+0,2y=0,1*8

x+y=8
-0,2x-y= -4

0,8x=4
x=5

x=5
x+y=8

x=5
y=8-5

x=5
y=3
5 4 5
2010-02-20T19:06:22+01:00
X - ilość solanki 4%
8-x - ilość solaanki 20%
----------------------------------
0,04*x - zawartość soli w I
0,2*(8-x) - zawartość soli w II
0,1*8 - zawartość soli w mieszaninie
0,04x+0,2(8-x)=0,1*8
0,04x+1,6-0,2x=0,8
-0,16x=-0,8
x=5kg - ilość solanki 4%
8-5=3kg - ilość solanki 20%
4 4 4