Pierwotne uzwojenie transformatora zawiera 1000 zwojów a wtórne 10 000 zwojów. Do uzwojenia pierwotnego dołączono prąd o natężeniu 100A. Jakie napięcie i natężenie prądu panuje w uzwojeniu wtórnym, jeżeli na uzwojeniu pierwotnym napięcie wynosi 5 000V ?

prosze o pomoc. ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T19:10:04+01:00
Dane
z1=1000 zwojów
z2=10000zwojów
I1=100A
U1=5000V
I2,U2-?
z1/z2=U1/U2=I2/I1
U2=U1*z2/z1=5000V*10000/1000=50000V
I2=I1*z1/z2=100A*1000/10000=10A
8 4 8
2010-02-20T19:14:48+01:00
Z1 = 1000 zwojów
z2 = 10 000 zwojów
U1 = 5000 V
I1 = 100 A

U2 = ?
I2 = ?

1000/10 000 = 5000 V/ U2
U2 = 10*5000 V = 50 000 V
I2 = 100 A / 10 = 10 A

U2 = 50 000 V, I2 = 10 A
13 4 13