Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T19:18:29+01:00
Na rzece zbudowano most , który zachodzi na jej brzegi :150 metrów mostu zaqchodzi na jeden brzeg , a 1/3 długości mostu na drugi . oblicz szerokość rzeki , jeżeli stanowi ona 1/6długości mostu

Szerokość rzeki to 50 m
2010-02-20T19:40:26+01:00
X - szerokość rzeki
Y - długość zakładki na drugi brzeg
================================
L = 150 + X + Y - długość mostu
X = /150 + x + Y/:6
Y = /X + Y + 150/: 3
=========================
Y/X = /X + Y + 150/:3 /podzielone przez /X+Y+150/:6
Y/X = 2
Y = 2xX
=============================
X = 1/6 x/X+2X + 150/ - mnożymy strony przezv 6
6xX = X + 2X + 150
=================
3X = 150
X = 50 m - szerokość rzeki
Y = 2 x 50 = 100 m
L = 150 + 50 + 100 = 300m - długość mostu
ateb