Zad. 1
W, których wiekach doszło do wymienionych wydarzeń?

a) włączenie Palestyny do państwa rzymskiego....
odpowiedzi
a II wiek p.n.e. b I wiek p.n.e. c I wiek n.e. d II wiek n.e.

b) ukrzyżowanie Jezusa .....
a II wiek p.n.e. b I wiek n.e. c I wiek wiek p.n.e. d II wiek n.e.

c) ogłoszenie tolerancji religijnej w Imperium Rzymskim............
a. II wiek n.e. b. III wiek n.e. c IV wiek n.e. d V wiek n.e.

Jak coś to odp. Np.. A.b ok



Zad. 2
a Z jakiej Religi wywodzi się chrześcijaństwo ?
b Kto i dlaczego skazał Jezusa na śmierć ?
c Z jakich Ludności wywodzi się pierwsi wyznawcy chrześcijaństwa ?


Zad. 3 WYJAŚNIJ , JAKIE BYŁO ICH PRZEZNACZENIE
AKWEDUKT ...
ŁUK TRIUMFALNY......
KOLOSEUM.......
panteon.........

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T19:36:40+01:00
1.
a) a
b)d
c)a
2.
a)Chrześcijaństwo powstało w I połowie I wieku w rzymskiej prowincji Judei wśród wyznawców judaizmu, jako wynik działalności Jezusa z Nazaretu. W okresie silnych napięć politycznych i społecznych na terenie Palestyny pojawiło się wielu charyzmatycznych nauczycieli i proroków często uważanych przez swoich uczniów za oczekiwanego mesjasza (Józef Flawiusz naliczył ich ponad 10). Jezus również występował jako wędrowny kaznodzieja i podobnie jak pozostali skupiał wokół siebie uczniów i wyznawców (wśród których wyróżnił 12 apostołów). Według źródeł chrześcijańskich znał on Jana Chrzciciela. Jezus rozpoczął swą działalność publiczną około trzydziestego roku życia. Przez trzy lata głosił nauki między Galileą a Judeą, zyskując wśród ludzi sławę mędrca i uzdrowiciela. Skazany na śmierć przez rzymskiego urzędnika - prokuratora (gubernatora) Judei Poncjusza Piłata umarł w Jerozolimie być może 7 kwietnia 30 albo 3 kwietnia 33 roku.
b)Piłat kazal zabic Jezusa.Piłat walczył z pokusą łatwego pozbycia się kłopotu. W imię zasad, które podpowiadało mu sumienie, próbował ratować życie Jezusa. Walczył o Niego. Wymyślał sposoby. Ale równocześnie widać było, że nie jest do końca pewny swych racji.
c)chrześcijaństwo wywodzi się z judaizmu
3.
-akwedut-Było to półkole wpisane w czworobok o amfiteatralnie umieszczonych miejscach dla widzów
-Łuki triumfalne. Na terenach rzymskich wznoszono budowle dla uczczenia wybitnej osoby lub wydarzenia, jak np. zwycięstwa w wojnie, przeprowadzenia drogi, budowy portu. Były to przede wszystkim łuki triumfalne i pojedyncze kolumny. Obiekty te stanowiły prawdziwą ozdobę miasta
-Na terenie zajmowanym przez sztuczne jezioro wybudowano w czasach Flawiuszów Koloseum. Wokół areny wzniesione było podium. Do Colosseum prowadziło 80 wejsc
- Panteon jest nowym typem budowli sakralnych.
1 1 1
2010-02-20T19:46:08+01:00
Zad.1
a)-A
b)-C
c)-D

Zad.2
a-Judaizm
b-poncjusz Piłat Lud chcial Chrystusa ukrzyzowac gdyz chcieli zobaczyc czy jako osoba Boska zejdzie z krzyza
c-

zad.3
a)panteon-Swiątynia
b)łuk triumfalny-brama postawiona dla upamiętnienia ważnego wydarzenia lub jakieś ważnej osoby
c-Akwedukty-wodociągi

Mam nadzieję,że trochę pomogłam;}....
2 5 2