A i B są zdarzeniami losowymi, takimi ,że B zawiera się w A, P(A)=0,8 i P(B) =0,5 oblicz P(A zawiera się w B)

A i B są zdarzeniami losowymi, takimi ,że B zawiera się w A, P(A) =0,9 i P(B) =0,6. Oblicz P(A/B).


Proszę o rozwiązanie daje najlepsze

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T19:22:57+01:00
P(B/A) = [P(B iloczyn A)]/[P(A)] = P(B)/P(A) = (0,5)/(0,8)= 0,625
P(A/B) = [P(A iloczyn B)]/[P(B)]


P(B/A) = [P(B iloczyn A)]/[P(A)] = P(B)/P(A) = (0,6)/(0,9)= 2/3
P(A/B) = [P(A iloczyn B)]/[P(B)] =[P(B)]/[P(B)] = 1
3 3 3
2010-02-21T00:17:56+01:00
W tym pierwszym za bardzo nie wiem o co chodzi. mamy obliczyć P(A zawiera się w B)? a nie część wspólną albo sumę?

co do drugiego:
P(A/B) = P(A)-P(A część wspólna z B)
B jest w A, więc
P(A/B) = P(A)-P(B) = 0,9-0,6=0,3

____________________
do dwóch użytkowników wyżej:
znak "\" w zbiorach nie oznacza dzielenia tylko odejmowanie
2 3 2