Odpowiedzi

2010-02-20T19:24:28+01:00
T=20s
s=200m
v=?

s=1/2*a*t²
200=1/2*a*20²
200=1/2a*400
a=1 m/s²

v=a*t
v=1*20
v=20(m/s)
19 4 19
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T19:29:13+01:00
Dane:
S = 200 m - droga
t = 20 s - czas
Szukane:
Vk = ? - prędkość końcowa
Wzory:
S = at^2 : 2
2 * S = at^2
2*S / t^2 = a
a = 2 * S / t^2
Vk = a * t
Vk = 2 * S / t^2 * t = 2 * S / t
Obliczenia:
Vk = 2 * S / t
Vk = 2 * 200 m / 20 s
Vk = 20 m/s
Odp.: Samochód uzyska prędkość 20 m/s.
19 4 19