Odpowiedzi

2010-02-20T20:10:48+01:00
Powiedzmy, że kąt 50 stopni znajduje się w lewym dolnym rogu trapezu.
Kąt który leży w lewym górnym rogu ma 130 stopni, ponieważ kąty leżące przy tym samym ramieniu dopełniają się do 180 stopni. Kąt leżąc w prawym dolnym rogu ma 50 stopni. Wynika to z zasady, że kąty leżące na przeciwnych ramionach również tworzą kąt 180 stopni. Kąt w prawym górnym rogu ma 130.
Pozdrawiam.! :)
W razie jakiś problemów pisz. ^^
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T20:11:43+01:00
Jedynym trapezem, który może być wpisany w okrąg jest trapez równoramienny.
Trapez równoramienny posiada dwie pary kątów ostrych i dwie pary kątów rozwartych, więc:
kąty ostre-2*50stopni=100stopni
w czworokątach suma miar kątów ma 360stopni, więc
kąt rozwarty: (360stopni-100stopni) :2=260stopni :2=130stopni
10 3 10