Odpowiedzi

2010-02-20T20:04:49+01:00
NH₄NO₃

NH₄NO₃ + H2O = NH3 <kropka> H2O + HNO3
NH4+ + NO3- + H2O = NH3 <kropka> H2O + H+ + NO3-
NH4+ + H2O = NH3 <kropka> H2O + H+

Odczyn kwaśny (obecność jonów H+)


BaS

BaS + 2H2O = Ba(OH)2 + H2S
Ba2+ + S2- + 2H2O = Ba2+ + 2OH- + H2S
S2- + 2H2O = 2OH- + H2S

Odczyn zasadowy (obecność jonów OH-)
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T22:16:45+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
NH₄NO₃

NH₄NO₃ + H2O------->NH3*H2O + HNO3
NH4(+) + NO3-(-)+ H2O------->NH3*H2O + H(+) + NO3(-)
NH4(+) + H2O------->NH3*H2O + H(+)

Odczyn kwaśny [obecność jonów H(+)]
Hydroliza kationowa[obecność jonów NH4(+)]

BaS

BaS + 2H2O------->Ba(OH)2 + H2S
Ba(2+) + S(2-) + 2H2O------->Ba(2+) + 2OH(-) + H2S
S(2-) + 2H2O------->2OH(-) + H2S

Odczyn zasadowy [obecność jonów OH(-)]
Hydroliza anionowa[obecność jonów S(2-)]
5 3 5