Pociąg do Warszawy wyjeżdża z Krakowa o 6.55 i jest na miejscu o 9.40. Bilet normalny kosztuje 70zł, bilet wycieczkowy 75% ceny bilety zwykłego. Na 10 osób 1 opiekun jedzie za darmo. ile będą kosztowały bilety wycieczkowe dla 22 uczniów i 3 opiekunów?

3

Odpowiedzi

2010-02-20T19:50:17+01:00
Liczymy koszt biletu wycieczkowego:
70 zł* 70% = 52,5 zł - bilet wycieczkowy


Teraz liczymy koszt biletów dla 22 uczniów i 1 opiekuna, ponieważ 2 opiekunów pojedzie za darmo.
22* 52,5zł + 52,5zł = 1207,5zł

odp. Bilety wycieczkowe będą kosztowały 1207 zł.
2010-02-20T19:51:19+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T19:53:53+01:00
Najpierw obliczamy cenę biletu wycieczkowego:
75% * 70zł = 52,5zł
teraz liczymy cene biletów dla 22 dzieciaków i jednego opiekuna ( dwóch jedzie za free):
23 * 52,5zł = 1207,5zł
odp.: Bilety będą kosztować 1207,5zł.