Odpowiedzi

2010-02-20T19:57:10+01:00
200g....96%...........x-0.....(alkohol etyl.)
..................x
100g.....0%...........96-x.....(woda)
Stęż.% wody wynosi 0% a gęstość wynosi 1g/cm^3,
więc 100cm^3=100g (patrz wyżej)
200/100=x/96-x
200(96-x)=100x
więc x=64%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T22:06:53+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. stęż. procent.
96g alkoholu-----100g roztworu
xg alkoholu-------200g roztworu
x=96*200/100
x=192g alkoholu
Gęstość wody wynosi 1g/cm3, więc 100cm3=100g
192g alkoholu-----300g roztworu(200g+100g)
xg alkoholu-------100g roztworu
x=192*100/300
x=64g alkoholu
x=64%
Stężenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 64%

2010-02-20T22:15:11+01:00
Cp=ms*100%/mr

mr=ms+mrozp

d=m/V

Obliczam masę rozpuszczalnika przed dodaniem wody:
Cp=ms*100%/mr
ms=Cp*mr/100%
ms=96%*200g/100%=192g

mr=ms+mrozp
mrozp=mr-ms=200g-192g=8g

Po dodaniu 100cm3 wody
korzystam ze wzoru na gęstość:
d=m/V
m=d*V
d=1g/cm3
m=1g/cm3*100cm3=100g

mrozp po dodaniu
mrozp=8g+100g=108g

mr=ms+mroz=192g+108g=300g

Cp=ms*100%/mr
Cp=192g*100%/300g
Cp=64%