Wskarz wypowiedzi,które są sentencjami.Uzasadnij swój wybór.

1.Statystyki podają,że nasila się agresja w polskich szkołach.
2.Jeśli nie możesz uczynić nic dobrego, nie czyń przynajmniej nic złego.
3.Im człowiek mądrzejszy i lepszy,tym więcej dostrzega dobra w ludział;
im człowiek głupszy i podlejszy,tym więcej widzi w nich zła.
4.Zuzia ,przekonana o własnej mądrości , traktowała wszystkich z pogardą.
5.Ucz się nie krzywdzić ludzi ani zwierząt;im bardziej do tego przywykniesz , tymlepij ci bedzie wśród jednych i drugich.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T20:01:29+01:00
2.Jeśli nie możesz uczynić nic dobrego, nie czyń przynajmniej nic złego.
3.Im człowiek mądrzejszy i lepszy,tym więcej dostrzega dobra w ludziach;
im człowiek głupszy i podlejszy,tym więcej widzi w nich zła.
5.Ucz się nie krzywdzić ludzi ani zwierząt;im bardziej do tego przywykniesz , tym lepiej ci będzie wśród jednych i drugich.

Te słowa są sentencjami ,ponieważ zawierają ukrytą prawdę życiową zawartą w krótkim tekście,cytacie.
1 1 1
2010-02-20T20:02:06+01:00
Moim zdaniem będzie napewno to: "Jeśli nie możesz uczynić nic dobrego, nie czyń przynajmniej nic złego."
2010-02-20T20:12:41+01:00
SENTENCJAMI NA PEWNO SĄ ZDANIA:
2. Jeśli nie możesz uczynić nic dobrego, nie czyń przynajmniej nic złego - BARDZO MOCNA MAKSYMA, DOTYCZY WAŻNEJ RZECZY, NAWOŁUJE LUDZI I PRZYPOMINA, ŻEBY NIE PRZESZKADZAĆ SOBIE WE WZAJEMNYM ISTNIENIU.

3. Im człowiek mądrzejszy i lepszy,tym więcej dostrzega dobra w ludziach ;im człowiek głupszy i podlejszy,tym więcej widzi w nich zła - JEDNOZDANIOWA WYPOWIEDŹ, KTÓRA MÓWI, ŻE CZŁOWIEK POSTRZEGA ŚWIAT PRZEZ PRYZMAT WŁASNEGO SIEBIE

5. Ucz się nie krzywdzić ludzi ani zwierząt; im bardziej do tego przywykniesz , tym lepiej Ci będzie wśród jednych i drugich - OGÓLNA MYŚL MAJĄCA CHARAKTER MORALISTYCZNY, POUCZAJĄCY.

WSZYSTKIE TE SENTENCJE MAJĄ CHARAKTER POUCZAJĄCY, MAJĄ FORMĘ SWOISTEGO NAKAZU, ODNOSZĄ SIĘ DO PEWNYCH IDEI, POSTAW MORALNYCH, DO KTÓRYCH LUDZIE POWINNI SIĘ STOSOWAĆ, PO TO ABY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ.