W każdym z dwóch koszyków było po 12 jabłek. Ania zabrała z pierwszego koszyka pewną ich ilosć, a następnie Hania zabrała z drugiego koszyka tyle jabłek , ile pozostało w koszyku pierwszym.Ile jabłek pozostało w koncu w obu koszykach łącznie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T20:09:59+01:00
W każdym z dwóch koszyków było po 12 jabłek. Ania zabrała z pierwszego koszyka pewną ich ilosć, a następnie Hania zabrała z drugiego koszyka tyle jabłek , ile pozostało w koszyku pierwszym.Ile jabłek pozostało w koncu w obu koszykach łącznie?

1 koszyk: 12 - x = y
2 koszyk: 12 - y = x
Oba koszyki: x + y
Z równań z pierwszych dwóch koszyków wynika, że x + y = 12

12 - x = y
12 = x + y

Odp. W obu koszykach pozostało 12 jabłek.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T20:13:40+01:00
Koszyk I - 12-a=b
koszyk II - 12-b=a
razem - a+b
a+b=12

Odp. Pozostało 12 jabłek.