Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T20:14:02+01:00
1) Podwyżka
Pewna kurtka w sklepie kosztowała 100zł. Cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród konsumentów, więc ekspedientka podwyższyła cenę o 25%. Ile kosztuje kurtka po podwyższcie?

2) Obniżka
Cena bananów za jeden kilogram wynosi 5,60zł. Banany zaczęły się psuć, więc sprzedawca obniżył cenę o 35%. Ile teraz kosztuje jeden kilogram bananów?
5 3 5
2010-02-20T20:16:23+01:00
1.W salonie mody ogłoszono obniżkę cen garniturów najpierw o 15%, a potem jeszcze o 10%. Ile kosztował garnitur po przecenach, jeśli jego pierwotna cena była równa 900zł?

2. Na wiosnę cena futra była równa 1750 zł. Jesienią futro podrożało o 15,6%. Ile kosztowało futro jesienią?
2 5 2