Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T09:08:01+02:00
Rzeki
Wołga
Dunaj
Loara
Łaba
Dniepr
Ebro
Peczora
Don
Wisła
Pad
Jeziora
Ładoga
ONega
Sniardwy
Mamry
Goplo
Radunskie
Genewskie
Bodenskie
Bolsena
Albaro
Wulkany
etna
wezuwiusz
hekla
stromboli
Niziny
polska francuska
niemiecka
padanska
wielka nizina wegierska
rumunska
MOrza
Srudziemne
czarne
Azotowskie
Marmara
Egejskie

Polzoenie
Europa lezy an polkuli polnocnej i w przewazajacycej czesci na polkuli wschodniej oraz niewielkie fragmety na polkuli zachodniej.

oddziela ja od azji
gory Ural
Rzeka emba
jezioro MOrze kaspijskie
moza czarne azatowskie marmara i egejskie
ciesniny bosfor dardanele


niestety nie amm czasu by dopisac ci panstwa i wyzyny.
wyzyn jest bardzo malo.;)
2009-10-15T09:18:48+02:00
Największe rzeki Europy (podane liczby określają długość w km, powierzchnię dorzecza w tys. km2, średni roczny przepływ w m3/s): Wołga – 3531, 1360, 8130, Dunaj – 2850, 817, 5430, Ural – 2534, 220, 360, Dniepr – 2285, 503, 1670, Kama – 2030, 522, 4100.

Największe jeziora Europy (podane liczby określają powierzchnię w km2, maksymalną głębokość w m): Ładoga – 18400, 225, Onega – 9610, 124, Wener – 5546, 98, Saimaa – 4400, 58, Pejpus – 3583, 15.

Góry: Betyckie; Kantabryjskie; Sierra Morena; Iberyjskie; Pireneje;
Jura;
Wogezy; Apeniny;
Alpy;
Dynarskie; Pontyjskie; Karpaty; Skandynawskie; Stara Płanina; Ural;
Kaukaz;
Rudawy

NIZINY: Czarnomorska;
Francuska;
Nadkaspijska;
Niemiecka;
Polska;
Rumuńska;
Węgierska;
Wscodnio-Europejska

WYŻYNY: Timan; MasywCentralny; Nadwołżańska; Środk.-rosyjsKa;
Wołyń;

MORZA:
Adriatyckie
Azowskie
Bałtyk
Barentsa
Białe
Czarne
Egejskie
Irlandzkie
Jońskie
Liguryjskie
Norweskie
Północne
Śródziemne
Tyrreńskie

PAŃSTWA EUROPY:
1. Irlandia - Dublin
2. Wielka Brytania - Londyn (ze Szkocją, Walią i Irlandią Północną)
3. Norwegia - Oslo
4. Szwecja - Sztoklolm
5. Finlandia - Helsinki
6. Portugalia - Lisbona
7. Hiszpania - Madryt (z Balearami)
8. Andora - Andora
9. Francja - Paryż (z Korsyką)
10. Holandia - Amsterdam (siedziba rządu Haga)
11. Belgia - Bruksela
12. Luxemburg - Luksemburg
13. Niemcy - Berlin
14. Dania - Kopenhaga (Z Borholmem, Zelandią, Wyspami Owczymi i Grenlandią)
15. Szwajcaria - Berno
16. Lichtenstein - Vaduz
17. Włochy - Rzym
18. Monako - Monako
19. San Marino - San Marino
20. Watykan - Watykan
21. Polska - Warszawa
22. Czechy - Praga
23. Słowacja - Bratysława
24. Austria - Wiedeń
25. Węgry - Budapeszt
26. Słowenia - Lublana
27. Chorwacja - Zagrzeb
28. Bośnia i Hercegowina - Sarajewo
29. Serbia i Czarnogóra - Belgrad
30. Rumunia - Bukareszt
31. Mołdawia - Kiszyniów
32. Albania - Tirana
33. Macedonia - Skopje
34. Bułgaria - Sofia
35. Grecja - Ateny
36. Estonia - Tallin
37. Łotwa - Ryga
38. Litwa - Wilno
39. Białoruś - Mińsk
40. Ukraina - Kijów
41. Rosja - Moskwa
42. Islandia - Reykjavk
43. Malta - Valletta
44. Cypr - Nikozja