1.W księgarni jest x półek na każdej półce jest y książek. 40% książek to słowniki z czego co czwarty to słownik angielsko-polski. ile słowników angielsko-polskich jest w księgarni?
2. Marysia ma x lat a jej brat Jacek jest dwa razy starszy od Marysi a ich siostra Asia jest o trzy lata młodsza od Jacka. Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego ile lat mają w sumie.
3.Mama i Ewa mają razem 40 lat. Za rok Ewa bedzie dwa razy młodsza od mamy. Ile lat ma Ewa a ile mama?
Prosze zrobić wszystko po kolei

2

Odpowiedzi

2010-02-20T20:24:00+01:00
2.
x-wiek Marysi
2x- wiek Jacka
2x-3- wiek Asi

x+2x+(2x-3)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T20:28:56+01:00
1) x-liczba polek
y- liczba ksiazek na 1 polce
xy- liczba wszystkich ksiazek
40%xy - liczba slownikow
(40%xy)÷4 - liczba slownikow angielsko polskich

2) x- wiek marysi
2x-wiek brata marysi
2x-3 wiek asi
x+2+(2x-3)-wiek razem

3) x - wiek ewy za rok (14 lat)
2x- wiek mamy za rok (28 lat)
x-1 - wiek ewy teraz (13 lat)
2x-1 - wiek mamy teraz (27 lat)
x-1+2x-1=40
3x=40+2
x=14