1)
Zredaguj zawiadomienia ,nakazy lub zakazy o podanej treści.Używając rzeczowników odczasownikowych.

Wzór:
W tym miejscu nie wolno palić-Palenie zabronione!

a)W tym miejscu nie wolno naklejać ogłoszeń.
b)Nie wolno wysiadać w czasie jazdy pociągu.
c)Tutaj kontroluje się paszporty.
d) Psów wprowadzać nie wolno.
e) Towar odbiera się z magazynu .
f) Tutaj bada się wzrok .

zad. 2
Przekształć zdania według wzoru.Odpowiedz,odpowiedz jak zmienia się budowa wypowiedzenia w zależności od tego ,której formy użyłeś:czasownika czy pochodnego rzeczownika.

Wzór::30
Pociąg odjeżdża o 8:30.-Odjazd pociągu o 8:30.
Babcia ucieszyła się,że wnuczka przyjechała.
Babcia ucieszyła się (z czego?) ....

Powrócimy wieczorem.
.... wieczorem.

Poinformowano,że ktoś znalazł portfel.
Poinformowano (o czym?).... .

Turysta był dumny ,że wreszcie zdobył szczyt.
Turysta był dumny ( z czego?)

z góry dzięki :}]]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T20:22:47+01:00
ZAD1
NIE NAKLEJAC OGLOSZEN!
NIE WYSIADAC W CZASIE JAZDY!
KONTROLA PASZPORTOWA!
NIE WYPROWADZAC PSOW!
ODEBRAC TOWAR Z MAGAZYNU!
BADANIE WZROKU!

ZAD2.
BABCIA UCIESZYLA SIE Z PRZYJAZDU WNUCZKI
POWROT WIECZOREM
POINFORMOWANO O ZNALEZIENIU PORTFELA
TURYSTA BYL DUMNY ZE ZDOBYCIA SZCZYTU
2 5 2
2010-02-20T20:30:28+01:00
1)
a) Naklejanie ogłoszeń zabronione!
b) Wysiadanie w czasie jazdy zabronione!
c) Kontrola paszportów.
d) Wprowadzanie psów zabronione!
e) Odbieranie towaru z magazynu.
f) Badanie wzroku.

2)
Powrót wieczorem.
Poinformowano (o czym?) o znalezieniu portfela.
Turysta był dumny ( z czego?)ze zdobycia szczytu.

2 5 2
2010-02-20T20:33:47+01:00
1.
a Zakaz naklejania ogłoszeń
b zakaz wysiadania w czasie jazdy pociągu
c Kontrola paszportów
d zakaz wprowadzania psów
e Odbiór towaru w magazynie
f Miejsce badania wzroku
2
a.babcia ucieszyła się z przyjazdu wnuczki.
b. powrót wieczorem.
c poinformowano o znalezieniu portwela
d turysta był dumny ze zdobycia szczytu


2 5 2