Zad1.
Odległość między przystaniami A i B przy tej samej rzece jest równa 36 km. Motorówka od przystani A i B płynęła 3 godziny a od przystani B do A 2 godziny. Jaka jest prędkosc motorówki na wodzie stojącej a jaka jest prędkość rzeki.
zadanie 3
Ile jest trójkątów a ile czworokątów jeżeli łącznie figury te mają 145 boków i trójkątów jest o 10 mniej niż czworokątów.

Bardzo pilneee prosze o pomoc jak najszybciej:)

2

Odpowiedzi

2010-02-20T20:51:32+01:00
Zad 1.

S = 36km
t1 = 3h
t2 = 2h
V1 = ?
V2 = ?
V = s / t

V1 = S / t1 = 36km / 3h = 12km/h
V2 = S / t2 = 36km / 2h = 18km/h

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T21:10:21+01:00
1.
V1=s/t1

V1=36km/3h=12km/h

V2=s/t2

V2=36km/2h=18km/h

3.

x - ilosc trojkatow
y- ilosc czworokatow

3x+4y=145
y-x=10 /*3
----------------
3x+4y=145
-3x+3y=30
----------------
7y=175
y=25

3x+100=145
3x=45
x=15

Ilosc trojkatow 15, ilosc czworokatow 25