Proszę o pomoc ;]

Zad.1
Brąz jest stopem miedzi i cyny. Brąz medalierski zawieraz 5% cyny, brąz armatni zawiera 10% cyny, brąz dzwonowy zawiera 20 % cyny. Ile brazu dzwonowego i ile medalierskiego należy ze sobą stopić, aby otrzymać 600 ton brązu armatniego?

Zad.2
Alina z Balladyną zbierały maliny. przed południem zebrały razem 12,5 kg, a po południu 13 kg. Po południu balladyna zebrała o 20% mniej niż przed poludniem, a Alina o 20% więcej. Która z nich zebrała wiecej malin?

Zadania nalezy rozwiązać układem równań. dzięKi za pomoc ;]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T20:42:25+01:00
Zad.1 :
x - brąz dzwonowy
y - brąz medalierski

x + y = 600
0,2x + 0,05y = 600 * 0,1 | * 100

x + y = 600
20x + 5y = 6000

-5x -5y = -3000
20x + 5y = 6000
------------------- +

15x = 3000 | : 15
x = 200


x + y = 600
200 + y = 600
y = 600 - 200
y = 400

x = 200
y = 400

Zad.2 :
x - maliny Balladyny
y - maliny Aliny

x + y = 12, 5 | * 10
0,8x + 1,2y = 13 | * 10

10x + 10y = 125 | * (-8)
8x + 12y = 130 | * 10

-80x -80y = -1000
80x + 120y = 1300

40y = 3000 | : 40
y = 7,5

x + y = 12,5
x + 7,5 = 12,5
x = 12,5 - 7,5
x = 5

Alina : x + 120 %x = 7,5 + 1,2 * 7,5 = 16,5
Balladyna : y + 80 %y = 5 + 0,8 * 5 = 9

Więcej malin zebrała Alina.
1 5 1
2010-02-20T20:42:36+01:00
1)x-ilość brązu medalierskiego
y- ilość brazu dzwonowego

x+y=600
0,05x+0,2y=60

0,05x+0,2(600-x)=60
0,05x+120-0,2x=60
-0,15=-60
x=400t
y=600-400=200 t
2)
A+B=12,5 wiec A=12,5 -B

1,2A+0,8B=13
1,2(12,5-B) +0,8B=13
15-1,2B+0,8B=13
-0,4B=-2
B=5kg
A=12,5-5=7,5 kg

po południu
1,2A=1,2*7,5=9
0,8B=0,8*5=4

Alina 7,5+9=16,5
Balladyna 5+4=9

wiecej zebrała Alina
1 5 1
2010-02-20T20:51:20+01:00
1.
x - brąz medalierski
y - brąz dzwonowy

x+y=600
0,05x+0,2y=0,1*600

x=600-y
0,05(600-y)+0,2y=60

30-0,05y+0,2y=60
0,15y=30
y=200

x=600-200
x=400

x=400t
y=200t

Należy stopić ze sobą 400t brązu medalierskiego i 200t brązu dzwonowego.

2.
x - maliny zebrane przez Balladynę przed południem
y - maliny zebrane przez Alnię przed południem

x+y=12,5
0,8x+1,2y=13 /*10

x=12,5-y
8(12,5-y)+12y=130

100-8y+12y=130
4y=30
y=7,5

x=12,5-7,5
x=5

x=5kg
y=7,5kg

po południu:
0,8*5=4 - Balladyna
1,2*7,5=9 - Alina

4+5=9kg - Balladyna
9+7,5=16,5kg - Alina

Więcej malin zebrała Alina
1 5 1