Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T20:52:54+01:00
C6H13COOH

MAsa węgla=12u
Masa wodoru=1u

w cząsteczce mamy 7 atomów węgla=7*12u=84u
w cząsteczce mamy 14 atomów wodoru=14*1u=14u

C:H
84:14
42:7
6:1

Węgiel z wodorem łączą sie w stosunku masowym 6:1
1 5 1
2010-02-20T20:53:36+01:00
C7 : H14
12 g *7 : 1g*14
84g:14g
6:1
1 5 1
2010-02-20T21:59:35+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
C6H13COOH
mC : mH = 7*12u : 14*1u
mC : mH = 84 : 14
mC : mH = 6 : 1