Ola za 4 gumki do włosów i 6 spinek zapłaciła 4.80zł. Monika kupiła w tym samym sklepie jedną gumke i 10 spinek i zapłaciła 4.60zł. Jaka była cena jednej gumki a jaka jednej spinki ??

Układy równan
prosze o dokłądne obliczenia i rozwiazania;**

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T20:59:01+01:00
4x+6y=4.80
x+10y=4.60|*(-4)
4x+6y=4,80
-4x-40y=-18,4
-----------------
-34y=-13,60|(-34)
y=0,40
x+10*0,40=4,60
x=4,60-4,00
x=0,60zł
21 4 21
2010-02-20T21:01:56+01:00
X- cena gumki
y-cena spinki

4x+6y=4,80
x+10y=4,60

4x+6y=4,8
x=4,6-10y

4(4,6-10y)+6y=4,8
18,4-40y+6y=4,8
-34y=-13,6/
y=0,4

x=4,6-10×0,4=4,6-4=0,6

0,4-cena spinki
0,6-cena gumki
13 4 13
2010-02-20T21:08:00+01:00
X- cena jedej gumki do włosów
y- cena jednej spinki

4x + 6y = 4,80 //(czyli podzielić)2
x + 10y = 4,60

2x + 3y = 2,40
x + 10y = 4,60

2x + 3y = 2,40
x = 4,60 - 10y

( teraz podstawiasz za x to 4,60-10y)

2(4,60 - 10y) + 3y = 2,40 ( tu wymnażasz)
9,20 - 20y + 3y = 2,40 ( x na jedną strone a bez znaków na drugą)
-20y +3y = 2,40 -9,20 (PAMIĘTAJ jeżeli przenosisz na drugą stronę zmieniasz znak na przeciwny)
-17y = -6,80 // (-17)
y = 0,4

(teraz masz y wyliczone podstawiasz za y i wyliczasz to :)
x = 4,60 - 10 * 0,4
x = 4,60 - 4
x = 0,60

Odp. cena spinki to 0, 4zł a gumki 0,6 zł.
6 3 6