Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T21:08:19+01:00
Twardówka
nadaje kształt gałce ocznej
otacza oko od strony oczodołu

ciało rzęskowe
część oka otaczająca tęczówkę
Łączy tęczówkę z naczyniówką

tęczówka
nieprzezroczysta tarczka stanowiąca przednią część błony naczyniówkowej

komora oka
jedna z 2 komór wypełnionych cieczą wodnistą przestrzeni w oku

rogówka
wypukła zewnętrzna warstwa gałki ocznej w przedniej części

soczewka
urządzenie optyczne składające się z jednego lub kilku sklejonych razem bloków przezroczystego materiału

naczyniówka
tylna, największa część błony naczyniowej

ciało szkliste
galaretowata substancja wypełniająca tylną część gałki ocznej

siatkówka
odbiera bodźce wzrokowe

plamka żółta
miejsce na siatkówce oka o największej rozdzielczości widzenia związanej z największym zagęszczeniem czopków

plamka ślepa
miejsce na siatkówce oka w którym nerw wzrokowy opuszcza gałkę oczną i biegnie w stronę mózgu

nerw wzrokowy
część drogi wzrokowej
przebiega od siatkówki do skrzyżowania wzrokowego.


15 3 15
2010-02-20T21:18:03+01:00
Twardówka- nadaje kształt gałce ocznej

ciało rzęskowe- jest miejscem wytwarzania cieczy wodnistej, płynu niezbędnego dla odżywiania tkanek oka, głównie soczewki

tęczówka- reguluje dopływ światła do oka w zależności od jego natężenia

komora oka- wypełniona jest cieczą wodnistą, produkowaną przez ciało rzęskowe

rogówka- przez powierzchnię rogówki do wnętrza organizmu mogą wnikać liczne substancje chemiczne podawane w postaci kropli do worka spojówkowego

soczewka- charakteryzuje się zdolnością do zmiany kształtu, a tym samym mocy optyczne

naczyniówka- zasadniczą funkcja naczyniówki jest odżywianie fotoreceptorów siatkówki i ciała szklistego

ciało szkliste- nadaje gałce ocznej odpowiednie napięcie oraz zapewnia swobodne docieranie promieni świetlnych do siatkówki

siatkówka- wrażliwa na promienie świetlne

plamka żółta- miejsce na siatkówce o największym zagęszczeniu czopków; obraz skupiony na dołku środkowym jest widziany z największą ilością szczegółów

plamka ślepa- mały obszar siatkówki, będący punktem ujścia nerwu wzrokowego, pozbawiony komórek światłoczułych

nerw wzrokowy - zasadniczo jest pęczkiem istoty białej mózgowia
6 3 6
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T21:37:06+01:00
W załączniku jest wszystko na temat oka a co do pojęć nie jestem pewna czy wszystko jest.

Pozdrowionka:)

liczę na naj
6 4 6