Jest rok 1942 mieszkasz w generalnym gubernatorstwie , masz rodzinę. nagle słyszyszpukanie do drzwi "gestapo" myslisz odruchowo i strach sciska ci gardło. Ostrożnie uchylasz drzwi za progiem stoi przestraszona zydówka z dzieckiem. Jeśli im nie pomożesz zginą, jesli im pomożesz zaryzykujesz zycie swoje i rodziny. decyduj szybko co robisz ? dlaczego ?

niech ktos mi da pomysł na to wypracowanie bo nie wiem jak napisać:(

3

Odpowiedzi

2010-02-20T21:20:25+01:00

Możesz napisać o tym że pomagasz im zaprowadzasz np. do piwnicy i tam ukrywasz każesz im być cicho żeby nikt ich nie usłyszał. Później możesz np. pokombinować coś z dzieckiem że ono jest chore i ciągle płacze matka nie może go uspokoić i ktoś się o nich dowiedział i szantazuje cię że wykapuje.
2010-02-20T21:20:59+01:00
Możesz napisać, że pomagasz, nawiązując do patriotyzmu i do Polaków, którzy pomagali Żydom, narażając swoje życie, np w ucieczce z Auschwitz czy jak Irena Sendler (ratowała dzieci z rąk Niemców)...
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T21:23:51+01:00
Szybko wpuszczam żydówkę do domu, przecież bez wzajemnej pomocy nigdy nie wygramy tej wojny. - pomyślałam