Ułóż wzory kwasów od których pochodzą następujące sole:
a) Fe(ClO₃)₃ , LiClO₂ , Al₄(P₂O₇)₃ , Pb(Cr₂O₇)₂
b) Sr₃(BO₃)₂ , K₂MnO₄ , NaMnO₄ , MgS₂O₃
c) Na₃AsO₄ , Ca(ClO)₂ , Al₂(S₂O₇)₃ , K₂S₂O₅

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T21:24:14+01:00
A) HClO₃ , HClO₂ , H₄P₂O ₇, HCr₂O₇
b) H₃BO₃ , H₂MnO₄ , HMnO₄ , H₂S₂O₃
c) H₃AsO₄ , HClO , H₂S₂O₇ , H₂S₂O₅
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T21:53:14+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) Fe(ClO₃)₃ , LiClO₂ , Al₄(P₂O₇)₃ , Pb(Cr₂O₇)₂
.....HClO₃.....HClO₂.....H₄P₂O₇......H₂Cr₂O₇

b) Sr₃(BO₃)₂ , K₂MnO₄ , NaMnO₄ , MgS₂O₃
......H₃BO₃ , H₂MnO₄ , HMnO₄ , H₂S₂O₃

c) Na₃AsO₄ , Ca(ClO)₂ , Al₂(S₂O₇)₃ , K₂S₂O₅
.....H₃AsO₄ ,. HClO ,.... H₂S₂O₇ ,.. H₂S₂O₅
1 5 1