Odpowiedzi

2010-02-20T21:46:32+01:00
Witamina A- niedobór objawia się kurzą ślepotą, suchą, swędzącą skórą
Witamina B1- niedobór objawia się chorobą beri - beri
Witamina B2- niedobór objawia się zajadami
Witamina B12- niedobór objawia się anemią (niedokrwistością złośliwą)
Witamina C - niedobór objawia się obniżoną odpornością, szkorbutem
Witamina D - niedobór objawia się krzywicą u dzieci i łamliwością kości u dorosłych
Witamina K - niedobór objawia się wydłużoną krzeoliwością krwi
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T21:51:57+01:00
Witamina A:
* ślepota zmierzchowa ( kurza ślepota )
* zanikanie nabłonków i łuszczenie sie skóry

Witamina D:
* u dzieci krzywica ( deformacja kości )

Witamina E:
* osłabienie mięśni
* obniżenie płodności

Witamina K:
* wydłużanie czasu krzepnięcia krwi
* podatność na krwotoki

Witamina B1:
* choroba beri-beri ( bóle rąk i nóg, drżenie i osłabienie mięśni, niewydolność układu krązenia )

Witamina PP:
* niedobór jest rzadko stwierdzany
* uczucie zmęczenia, depresje i zaburzenia pamięci

Witamina B2:
* zapalenie skóry i pękanie kącików
* obniżenie sprawności umysłowej

Witamina B6:
* stany zapalne skóry
* nadmierna pobudliwość

Witamina B11:
* zakłócenie procesu krwiotwórczego, prowadzące do anemii
* niedobór u kobiet w ciąży zwiększa ryzyko wad cewy nerwowej płodu

Witamina B12:
* anemia złośliwa na skutek zahamowania produkcji krwinek czerwonych

Witamina C:
* niewielki deficyt obniża odporność na przeziębienia
* choroba szkorobut ( krwawienie dziąseł, wypadanie zębów, obniżona odporność, nieprawidłowe zrastanie się kości, powolne gojenie się ran)
2010-02-20T21:59:24+01:00
Witamina A- niedobór objawia się kurzą ślepotą, suchą, swędzącą skórą

Witamina B1- niedobór objawia się chorobą beri - beri

Witamina B12- niedobór objawia się anemią (niedokrwistością złośliwą)

Witamina D - niedobór objawia się krzywicą u dzieci i łamliwością kości u dorosłych

Witamina C - niedobór objawia się obniżoną odpornością, szkorbutem

Witamina K - niedobór objawia się wydłużoną krzeoliwością krwi

Witamina B2- niedobór objawia się zajadami