Odpowiedzi

2010-02-20T21:57:29+01:00
Wilhelm Conrad Röntgen urodził się 27marca 1845 roku a Lennep, a zmarł 10 lutego 1923 w Monachium. Był fizykiem oraz laureatem Nagrody Nobla. Studiował inżynierię w Holandii, w roku 1888 został profesorem w Instytucie Fizyki w Würzburgu w Bawarii. 8 listopada 1895 odkrył nowy typ promieniowania, które sam nazwał promieniowaniem X, ponieważ "X" oznacza niewiadomą.Za to odkrycie w roku 1901 został uhonorowany pierwszą nagrodą Nobla z dziedziny fizyki. Innymi tematami jego prac były krystalografia i fizyka płynów.

mam nadzieję, że ta notatka nie jest za długa, a jeśli jest to skróć ją jak chcesz.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T21:59:06+01:00
Niemiecki fizyk i naukowiec, Wilhelm Roentgen jako pierwszy odkryl promienie X podczas eksperymentowania z promieniami katodowymi. Pokryl katodowa rurke grubym czarnym papierem, po czym przepuscil przez nia prad elektryczny i po chwili ,polozony blisko ekran fluoroscencyjny zaczal swiecic.
Na temat tego zjawiska Wilhelm Roentgen napisal wiele wartosciowych prac i przeprowadzil nastepne dalsze doswiadczenia w tym kierunku , ktore zaowocowaly przyznaniem mu pierwszej w historii Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki w 1901 roku.
1 5 1