Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T22:00:56+01:00
Musisz liczyć na proporcje:

a) 38 174 ---- 100 %
24240 ---- x
________________

x= (24240 * 100)/38174
x=63, 5 %

b) 38174 to ogól. Żeby obliczyć ile osób jest w wieku nieprodukcyjnym musisz od ogółu odjąc ile jest w wieku produkcyjnym, więc:
38 174-24240=13934

A teraz dzielisz ilość osób w wieku produkcyjnym przez tą w wieku nieprodukcyjnym:
24240/13934=1,74

Oczywiście osoby nie możesz podzielić na ułamek, ale z wyniku wypada, że na jedną osobę w wieku produkcyjnym przypada 1,74 osób w wieku nieprodukcyjnym

2 2 2
2010-02-20T22:06:09+01:00
A) liczba osób w wieku produkcyjnym podzielona przez liczbę wszystkich osób razy 100%:
24 240 tys. : 38 174 tys. * 100[%] =63,498 % czyli po zaokrągleniu w górę 63,5%
b) Ile jest osób w wieku nieprodukcyjnym:
38 174 tys. - 24 240 tys = 13 934 tys.

13934 tys. : 24240 tys. = 0,57 [osoby w wieku nieprodukcyjnym przypada na 1 osobę w wieku produkcyjnym]
0,57*100 = 57 osób w wieku nieprod. przypada na 100 osób w wieku prod.

to ostatnie można zobrazować ładnie na proporcji:
0,57 osoby w wieku nieprod.------- 1 osobę w wieku prod.
x osób w wieku nieprod. -------- 100 osób w wieku prod.

i mnożymy na krzyż:
0,57*100=x*1
x=57

Odp: Na 100 osób w wieku produkcyjnym przypada 57 osób w wieku nieprodukcyjnym.
2 5 2