Odpowiedzi

2010-02-20T22:11:14+01:00
1. magazynowanie glikogenu (glikogeneza - kondensowanie cząsteczek glukozy)
2. zachowywanie we krwi odpowiedniego poziomu cukru
3. produkcja żółci .

mam nadzieje, że pomogłam :)
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T22:13:37+01:00
Wątroba - jest gruczołem układu pokarmowego. Pełni ona wiele funkcji życiowych. Najważniejsze z nich to:
- gromadzenie niektórych witamin oraz odtruwanie organizmu
- rozkładanie nadmiaru aminokwasów
- magazynowanie nadmiaru cukru
3 3 3
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T22:13:47+01:00