Odpowiedzi

2010-02-20T22:26:09+01:00
1:500
1cm-500cm
1cm-5m

4cm*5=20m
3cm*5m=15m
P=a*b
P=20m*15m
P=300m²

1ar=100m²
300m²:100m²=3 ary
odp.rzeczywista powierzchnia sadu wynosi 3 ary
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T22:28:10+01:00
Sad pana Zenona jest w kształcie prostokąta i na planie w skali 1:500 ma wymiary 4cm x 3cm. Jaka jest rzeczywista powierzchnia sadu? (wynik wyraź w w arach).
skala 1 : 500 oznacza;
1 cm na planie = 500 cm w rzeczywistości
1 cm na planie = 5 m w rzeczywistości

a = 4 cm - długość sadu na planie
a = 4 cm*5m/1cm = 20 m w rzeczywistości
b = 3 cm szerokość sadu na planie
b = 3 cm*5 m/1cm = 15 m w rzeczywistości

Obliczam pole sadu w rzeczywistości
P = a*b
P = 20 m *15 m
P = 300 m²

1a = 100 m²
P = 300 m² : 100m²/1a
P = 3 a

Odp. Sad Pana Zenona ma powierzchnię 3a