Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T22:38:52+01:00
8:(x-1)-2x:(x+1)=6
: zastąp kreska ułamkową

w liczniku:8(x+1)-2x(x-1)=8x+8-2x²+2x=-2x²+10x+8
w mianowniku:(x-1)(x+1)=x²-1
za ułamkiem=6

wszystko mnożymy przez x²-1

-2x²+10x+8=6x²-6
-2x²-6x²+10x+8+6=0
-8x²+10x+14=0

Δ=b²-4ac=100+448=548
√Δ=2√137

x₁=(-b-√Δ):2a=(-10-2√137):-16=(5+√137)/8
x₂=(-10+2√137):-16=(5-√137)/8
2010-02-20T22:41:26+01:00
8(x+1)-2x(x-1)=6
8x+8-2x+2x=6
8s+2x-2x=6-8
8x=2/8
x=4