1.Rozpuszczaność jodku potasu KI w wodzie w temperaturze 10 stopni C wynosi 135g. Oblicz stężenie procentowe nasyconego roztworu jodku potasu w podanej temperaturze.

2.Z 350g 6-procentowego octu odparowano 70g wody. Oblicz stężenie procentowe otrzymanego roztworu.

3.Otrzymano 2 dm^3 30-procentowego roztworu kwasu chlorowodorowego o gęstości 1,15 g/cm^3. Oblicz masę tego roztworu. Podaj,ile gramów kwasu chlorowodorowego znajduje się w tym roztworze.

2

Odpowiedzi

2010-02-20T22:47:11+01:00
1. m rozpuszczalnika 100g
ms 135g
mr=135g+100g=235g
Cp=ms*100%/mr
Cp=135g*100%/235g
Cp=57,45%
2.350*0,06=21g -> ms
350g-70g=280g
Cp=21g*100%/280g
Cp=7,5%
3.2dm3=2000cm3
d=m/V
dV=m
2000cm3*1,15g/cm3=2300g
2300*0,3=690g-> ms
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T23:34:47+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.
Z def. stęż. procent.
135g soli------235g roztworu(135g soli+100g wody)
xg soli---------100g roztworu
x=135*100/235
x=57,4
x=57,4%
Stężenie procentowe wynosi 57,4%

2.
Z def. stęż. procent.
6g kwasu------100g roztworu
xg kwasu------350g roztworu
x=6*350/100
x=21g kwasu
Odparowano 70g wody,więc
21g kwasu------280g roztworu(350g-70g)
xg kwasu--------100g roztworu
x=21*100/280
x=7,5g kwasu
x=7,5%
Stężenie procentowe wynosi 7,5%

3.Otrzymano 2 dm^3 30-procentowego roztworu kwasu chlorowodorowego o gęstości 1,15 g/cm^3. Oblicz masę tego roztworu. Podaj,ile gramów kwasu chlorowodorowego znajduje się w tym roztworze.
Przeliczam objętość roztworu na masę roztworu(dzięki znajomości gęstości)
m=v*d
m=2000*1,15
m=2300g roztworu

Z def. stęż. procent.
30g kwasu------100g roztworu
xg kwasu------2300g roztworu
x=30*2300/100
x=690g kwasu
4 4 4